1. NÁZEV
2. DŮVOD A ZPŮSOB ZALOŽENÍ
Obec Semněvice byla založena podle ustanovení §3 odst.4) zák.č. 128/2000Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů, a v souladu s §29 odst.3) zákona č. 90/1995 Sb. o jednacím řádu Poslanecké sněmovny, ve znění pozdějších předpisů.
Obec má zastupitelstvo zvolené v řádných volbách v říjnu roku 2022:
Mgr. Antonín Kolář - starosta
Bc. Veronika Nováková - místostarostka
Iveta Hodinová - předsedkyně Finančního výboru
Milan Pepo - předseda Kontrolního výboru
Petr Šípek- člen Finančního výboru
Pavlína Marešová - člen Finančního výboru
Pachovská Andrea - člen Kontrolního výboru
Finanční výbor
Předsedkyně: Iveta Hodinová
Členové: Pavlína Marešová, Petr Šípek
Kontrolní výbor
Předseda: Milan Pepo
Členové: Andrea Pachovská
4.1. Kontaktní poštovní adresa:
4.2. Adresa úřadovny pro osobní návštěvu:
4.3. Úřední hodiny, úřední dny:
pondělí: místostarostka: 15:00 - 16:30 hodin
středa: starosta 15:00 - 19:00 hodin
místostarostka 15:00 - 17:00 hodin
účetní 17:30 - 19:00 hodin
čtvrtek: starosta 15:00 - 18:00 hodin
4.4. Telefonní čísla:
4.6. Adresa internetové stránky:
Obec Semněvice nemá e-podatelnu zřízenou
4.8. Další elektronické adresy:
5. PŘÍPADNÉ PLATBY LZE POUKÁZAT
6922321/0100 (Komerční banka, a.s.)
7. PLÁTCE DANĚ Z PŘIDANÉ HODNOTY
- Žádosti o informace podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím je možno podat:
- Písemně - Obec Semněvice, Semněvice 34, 346 1 Horšovský Týn
- Osobně - Obec Semněvice, Semněvice 34, 346 1 Horšovský Týn
- e-mailem - semnevice@arcom.cz
- Telefonicky - 602 369 777, 607 040 689, 379 493 138
- Datová schránka - 265a65b
- Kontakty na úřad obce, včetně úředních hodin naleznete zde
10. PŘÍJEM PODÁNÍ A PODNĚTŮ
- Žádosti o informace podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím je možno podat:
- Písemně - Obec Semněvice, Semněvice 34, 346 1 Horšovský Týn
- Osobně - Obec Semněvice, Semněvice 34, 346 1 Horšovský Týn
- e-mailem - semnevice@arcom.cz
- Telefonicky - 602 369 777, 607 040 689, 379 493 138
- Datová schránka - 265a65b
- Kontakty na úřad obce, včetně úředních hodin naleznete zde
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled předpisů, podle nichž obecní úřad ve věci poskytování informací rozhoduje
- zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
(upravuje postavení oprávněného a povinného subjektu při vyřizování žádostí o poskytnutí informací, postup při rozhodování a poskytnutí informací a oprávnění žadatele v případě odmítnutí informací). - zákon č. 167/2012 Sb., kterým se mění zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
(Tento zákon upravuje používání elektronického podpisu, poskytování souvisejících služeb, kontrolu povinností stanovených tímto zákonem a sankce za porušení povinností stanovených tímto zákonem). - zákon č. 500/2004 Sb., Správní řád, v platném znění
(upravuje postup orgánů moci výkonné, orgánů územních samosprávných celků a jiných orgánů, právnických a fyzických osob, pokud vykonávají působnost v oblasti veřejné správy). - zákon č. 128/2000 Sb. o obcích
- zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech
- zákon č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích
- zákon č. 200/1990 Sb. o přestupcích
- zákon č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
- Platné obecně závazné vyhlášky
- Usnesení ze zasedání zastupitelstva obce zde
12. ÚHRADY ZA POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ
12.1. Sazebník úhrad za poskytování informací
13.1. Vzory licenčních smluv
Vzor licenční smlouvy dle § 14 a zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
14. VÝROČNÍ ZPRÁVA PODLE ZÁKONA O SVOBODNÉM PŘÍSTUPU K INFORMACÍM
POPISY ÚKONŮ ORGÁNU VEŘEJNÉ MOCI - ŽIVOTNÍ SITUACEInformace pro řešení životních situací můžete požádat na Úřadu obce.
Současně však doporučujeme:
řešení životních situací na portálu veřejné správy zde
FORMULÁŘE - Dostupné formuláře v sídle úřadu obce
- Žádost o výpis z rejstříku trestů
- Žádost o povolení kácení dřevin rostoucích mimo les
- Žádost o poskytnutí údajů z informačního systému
OPRAVNÉ PROSTŘEDKY
Co když orgán žádosti nevyhoví:
- pokud povinný orgán, byť i jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, které se doručí do vlastních rukou žadatele
- jestliže bude povinný orgán nečinný (nepodá požadovanou informaci, ani nevydá rozhodnutí) má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým informaci odepřel
- proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti může podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení
- odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti nebo takové rozhodnutí měl vydal
- o odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal. Jde-li o rozhodnutí obecního úřadu ve věcech samostatné působnosti obce, rozhoduje o odvolání obecní rada (kde není rada rozhoduje zastupitelstvo obce)
- ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání tím, kdo rozhodnutí vydal
- proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu